Czy Polacy dbają o higienę? Nowy raport Nutridome o pielęgnacyjnych rytuałach

Czy Polacy dbają o higienę? Nowy raport Nutridome o pielęgnacyjnych rytuałach

W jaki sposób pielęgnujemy nasze ciała na co dzień? Czym kierujemy się podczas wyboru kosmetyków?

Czy w drogeriach dokonujemy świadomych zakupów? Odpowiedzi na te i inne pytania poszukiwali autorzy najnowszego raportu o kosmetycznej świadomości Polaków.

Koronawirus i pandemiczne zagrożenie sprawiły, że w przymusowym zamknięciu znalazło się wielu z nas. Długie godziny lockdownu spędzone w domowym zaciszu skłaniały m.in. do tego, by większą uwagę poświęcić własnemu ciału. Specjaliści Nutridome przygotowali raport na temat codziennych rytuałów pielęgnacyjnych. Postanowili sprawdzić stan świadomości Polaków w zakresie dbałości o zdrowie i higienę. 

Większość badanych stara się o siebie dbać: w ten sposób odpowiedziało 65% ankietowanych. Troska o własne ciało wiąże się nie tylko z dobrym samopoczuciem, ale również z poczuciem atrakcyjności w oczach innych. Być może to właśnie dlatego co trzeci ankietowany przyznał, że planuje zadbać o swoje ciało w większym stopniu niż dotychczas. 

Jak zatem wyglądają codzienne zabiegi wspomagające nasze zdrowie i urodę? Dla niemal 9 na 10 ankietowanych wiążą się one z zachowaniem należytej higieny. Ponadto 45% przepytanych osób wskazało na rolę prawidłowo zbilansowanej diety, która również w dużym stopniu odpowiada za dobry wygląd. Około 37% badanych stara się także regularnie uprawiać sport, zaś niemal co czwarta osoba podkreśliła znaczenie odpowiedniej ilości snu.

Polki częściej dbają o kompleksową pielęgnację od stóp do głów, korzystając z produktów dostosowanych do ich potrzeb (peelingi, maseczki itp). Panom w łazience najczęściej wystarcza zaś szybki prysznic lub kąpiel. Co ciekawe, 6 na 10 wszystkich ankietowanych przyznało, że pielęgnacja jest dla nich nie tyle przykrym obowiązkiem, co po prostu przyjemnością. 

Badanie wykazało również, że w trakcie kosmetycznych zakupów najważniejszym kryterium jest cena – zwłaszcza w najmłodszej grupie respondentów (do 44. roku życia). Najwięcej jesteśmy skłonni wydać na produkty do pielęgnacji twarzy. 

Z kolei starsi respondenci częściej przywiązują wagę do naturalnych preparatów o specjalistycznym składzie niż do ceny preparatu. Biorąc jednak pod uwagę wszystkich ankietowanych, okazuje się, że wiedza o kosmetykach wciąż nie jest dobrze zakorzeniona. 17% badanych twierdzi, że zupełnie nie potrafi ocenić produktu na podstawie jego składu, a tylko niecałe 16% osób w trakcie zakupów podejmuje w pełni świadome decyzje.

Pełna treść raportu “Pielęgnacyjne rytuały Polaków” dostępna jest na stronie internetowej sklepu Nutridome: <LINK>
 

Skontaktuj się z nami
Dagmara Gac
Dagmara Gac Specjalista ds. komunikacji i PR
Dagmara Gac
Dagmara Gac Specjalista ds. komunikacji i PR
Więcej o Nutridome

Nutridome

body&spirit